انجمن علمی دانشجویی حسابداری دانشگاه مازندران

جمعی از دانشجویان مستعد در کنار هم گرد آمده اند تا در یک فضای دوستانه به اعتلای علمی جمهوری اسلامی ایران کمک کنند. انشاءالله

انجمن علمی دانشجویی حسابداری دانشگاه مازندران

جمعی از دانشجویان مستعد در کنار هم گرد آمده اند تا در یک فضای دوستانه به اعتلای علمی جمهوری اسلامی ایران کمک کنند. انشاءالله

رسالت این وبلاگ به عنوان یک مرجع اطلاع رسانی در درجه اول انعکاس فعالیت ها و اقدامات انجمن علمی دانشجویی حسابداری دانشگاه مازندران و در اولویت های بعدی، اطلاع رسانی درباره اخبار و مطالب مربوط به رشته حسابداری در سطوح آموزشی و حرفه ای و همچنین فعالیت های مرتبط دانشجویی می باشد.

تجربه کسب علم در کنار ساحل دریا

سه شنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۲۲ ب.ظ

روابط عمومی انجمن علمی دانشجویی حسابداری دانشگاه مازندران، به مناسبت فرا رسیدن ایام انتخاب رشته و دانشگاه داوطلبان کنکور سراسری ۱۳۹۴ متقاضی ورود به دانشگاه، گزارش زیر را برای معرفی هرچه بهتر دانشگاه مازندران تهیه کرده است:

مازندران نام یک دانشگاه سراسری در بابلسر، استان مازندران است. قبل از انقلاب سال ۵۷، این دانشگاه، دانشگاه رضاشاه کبیر نام داشت.

 

اولین گام‌های ایجاد این دانشگاه در سال ۱۳۵۴ با همکاری و نظارت دانشگاه هاروارد برداشته شد، از طراحان این موسسه می‌توان کن بینبریج را از هاروارد نام برد. تعداد زیادی از اعضای هیات علمی و روسای این دانشگاه را اساتید آمریکایی هاروارد تشکیل می‌دادند. بطور نمونه، ریاست دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه بر عهده خانمی بنام کاترین ماری بیتسون بود.

 

دانشگاه مازندران هم اکنون، بزرگترین مرکز آموزش عالی دولتی استان به شمار می رود و دارای سابقه ای بالغ بر ۳۷ سال است؛ هسته اولیه آن را موسسه آموزش عالی اقتصادی و اداری- مدرسه عالی علوم کشاورزی- موسسه آموزشی کشاورزی گرگان- مرکز تربیت دبیر فنی نوشیروانی بابل و مرکز تحصیلات تکمیلی بابلسر(دانشگاه شمال) تشکیل داده اند که در سال ۱۳۵۸ و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی از ادغام این مراکز دانشگاه مازندران به صورت رسمی تاسیس و در طی سال های اخیر رشد قابل توجهی در هر دو عرصه کمی و کیفی یافته است...



                                                                 


این دانشگاه هم اکنون در آستانه ۳۲ سالگی دارای ۱۲ دانشکده الهیات و معارف اسلامی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، حقوق و علوم سیاسی، دامپزشکی، شیمی، علوم اقتصادی و اداری، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، علوم دریایی و اقیانوسی، علوم ریاضی، فنی و مهندسی و هنر و معماری است.

کار آموزش و تدریس دانشجویان را ۳۳۶ عضو هیات علمی بر عهده دارند.

ادامه متن را در ادامه مطلب بخوانید...

گروه های پژوهشی

– مرکز رشد

– نانو بیوتکنولوژی

– ابرساختارهای جبری

 

 دانشکده حقوق و علوم سیاسی

 نقطه آغازین دانشکده حقوق و علوم سیاسی به بهمن ماه سال ۱۳۷۱ برمی‌گردد که با حضور دادستان کل وقت کشور، گروه آموزشی حقوق با پذیرش ۴۰ دانشجو به عنوان یکی از گروه های آموزشی دانشکده علوم‌انسانی و اجتماعی آغاز به فعالیت کرد.

 

مقطع کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی در سال ۱۳۷۶، مقطع کارشناسی ارشد حقوق خصوصی در سال ۱۳۷۹ و مقطع کارشناسی ارشد حقوق عمومی نیز در سال ۱۳۸۸ راه‌اندازی شدند. مجوز راه اندازی مقطع دکتری حقوق خصوصی در سال ۱۳۸۶ و مقطع دکتری حقوق جزا و جرم شناسی نیز در سال۱۳۹۰ از شورای گسترش آموزشی عالی اخذ شدند.

 

گروه آموزشی علوم‌سیاسی نیز به عنوان یکی از گروه های آموزشی دانشکده علوم‌انسانی و اجتماعی از سال ۱۳۸۰ با پذیرش دانشجویان مقطع کارشناسی فعالیت خود را آغاز و در سال ۱۳۸۴ در مقطع کارشناسی ارشد علوم‌سیاسی پذیرش دانشجو صورت گرفت.

 

 مقطع کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل نیز در سال ۱۳۸۹ راه‌اندازی شد. گروه های آموزشی حقوق و علوم‌ سیاسی در سال ۱۳۸۴ از دانشکده علوم‌انسانی و اجتماعی منفک شدند و به صورت دانشکده مستقل تحت عنوان «دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی» قرار گرفتند.

 

دانشکده علوم انسانی و اجتماعی

 این دانشکده به منظور تربیت نیروی انسانی مورد نیاز در رشته‌های اقتصاد، حسابداری و امور مالی، اقتصاد اجتماعی و حقوق در سال ۱۳۴۹ به نام مدرسه عالی علوم اقتصادی و اجتماعی به صورت یک موسسه غیر انتفاعی در محل هتل بزرگ بابلسر تاسیس شد و در سال ۱۳۴۵ به صورت یک موسسه آموزش عالی در آمد.

 

 در سال‌های بعد با تاسیس دانشگاه مازندران به عنوان یکی از دانشکده های تابعه آن قرار گرفت و پس از انقلاب فرهنگی و بازگشایی مجدد، این واحد آموزشی با نام دانشکده اقتصاد و از سال ۱۳۶۰ با نام دانشکده علوم انسانی و اجتماعی به فعالیت خود ادامه داد. در مرداد ۱۳۸۴ با تفکیک دانشکده علوم انسانی و اجتماعی به چهار دانشکده، مجددا این دانشکده تفکیک و در حال حاضر به عنوان دانشکده علوم انسانی و اجتماعی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.



                                                                 


دانشکده دامپزشکی

 دانشکده دامپزشکی دانشگاه مازندران به عنوان اولین دانشکده دامپزشکی در سه استان شمالی کشور در تاریخ ۱۵ بهمن ماه ۸۴با موافقت اصولی شورای گسترش وزارت علوم تأسیس شد و با موافقت قطعی شورا از سال تحصیلی ۸۹-۸۸ در دو رشته بهداشت مواد غذایی و بهداشت و بازرسی گوشت در مقطع کارشناسی اقدام به جذب دانشجو کرد.

 

هدف از تاسیس دانشکده دامپزشکی، تامین نیروی انسانی متخصص و ماهر برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و تحقیقاتی در زمینه های مختلف علوم دامپزشکی و حفظ، توسعه و تامین بهداشت و سلامت افراد و جامعه است که از مواد پروتئینی با منشا دامی استفاده می کنند.

 

 به لحاظ گستردگی استان مازندران و جمعیت زیاد دامی موجود در این استان و اهمیت اقتصادی آن از لحاظ تولید فرآورده های پروتئینی مورد نیاز کشور، ضرورت تاسیس چنین دانشکده ای از دیر هنگام در منطقه شمال کشور احساس می شد.

 

دانشکده شیمی

 یکی از قدیمی ترین و قوی ترین گروه های آموزشی دانشگاه مازندران، گروه آموزشی شیمی بوده که سابقه ایجاد این گروه به پیش از انقلاب اسلامی بر می گردد. در سال ۱۳۵۶ انستیتو شیمی به منظور تربیت دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ایجاد شد.

 

این انستیتو پس از انقلاب اسلامی به عنوان اولین گروه دانشکده علوم پایه دانشگاه مازندران به فعالیت خود ادامه داده است و در مقطع کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجو در رشته شیمی کرد. این گروه در سال ۱۳۷۶ دوره دکتری را در سه گروه شیمی آلی، معدنی، تجزیه، فیزیک و پلیمر راه اندازی کرد. دانشکده شیمی در سال ۱۳۸۶ از دانشکده علوم پایه تفکیک و در حال حاضر با چهار گروه آموزشی مستقل به فعالیت مشغول است.

 

 این دانشکده یکی از بهترین دانشکده های دانشگاه مازندران است. این دانشکده با داشتن کتابخانه تخصصی غنی که در سال ۱۳۵۵ افتتاح شده است و همچنین هشت آزمایشگاه آموزشی، ۱۴ آزمایشگاه تحقیقاتی، کارگاه شیشه گری مجهز، انبار مواد شیمیایی و تجهیزات دستگاهی مناسب توانسته است خود را بعنوان یکی از قطب های شیمی کشور و تنها قطب شیمی مجهز در شمال کشور معرفی کند. این دانشکده با توان علمی بالای خود در هشت کد رشته در قالب پنج گرایش شیمی در مقطع دکتری دانشجو می پذیرد. همچنین این دانشکده تا کنون بیش از ۴۹۵ فارغ التحصیل در کارشناسی ارشد و بیش از ۳۷ فارغ التحصیل در مقطع دکتری تحویل جامعه علمی کشور داده است.


دانشکده علوم اقتصادی و اداری

 این دانشکده با دارا بودن رشته های اقتصاد بازرگانی، اقتصاد نظری، حسابداری، مدیریت بازرگانی و مدیریت صنعتی در مقطع کارشناسی، رشته های علوم اقتصادی، مدیریت بازرگانی، حسابداری، مدیریت صنعتی و مدیریت اجرایی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته های علوم اقتصادی و حسابداری در مقطع دکتری یکی از بزرگترین دانشکده های دانشگاه مازندران است.

 

همچنین پرفسور صمیمی که چندین سال به عنوان ده اقتصاددان برتر جهان معرفی شده است و پروفسور احمدپور -ریاست سابق دانشگاه مازندران و از مشاهیر حسابداری ایران- از اعضای هیئت علمی این دانشکده است.

                                                                                       


دانشکده علوم ریاضی

 بن مایه این دانشکده، گروه ریاضی است که در سال ۱۳۵۳ برای تائیرگذاری بر روند تحصیلات تکمیلی کشور با استفاده از اساتید به نام شکل گرفت. پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و در سال ۱۳۶۶ با پذیرش دانشجو در رشته ریاضی کاربردی، گامی موثر در جهت گسترش دانش ریاضی به همراه کاربردهایش در سطح استان و کشور برداشت.

 

گروه ریاضی که از این پس در دو گرایش محض و کاربردی به فعالیت هایش ادامه می داد، در سال ۱۳۷۶ اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد کرد. با توجه به توانایی‌های بالقوه ای که در گروه وجود داشت، دانشگاه مازندران توفیق تربیت دانشجویان دوره دکتری ریاضی را از سال ۱۳۸۱ یافت. در کنار تلاش های انجام شده در گروه ریاضی، گروه آمار فعالیت های مستقل خود را با عنوان رشته آمار از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد.

 

 این گروه از سال ۱۳۸۴موفق به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد شد. علاوه بر گروه های مذکور، گروه علوم کامپیوتر از سال ۱۳۸۳ با پذیرش دانشجو گامی موثر در توسعه کاربردهای ریاضی برداشت. با رشد کمی و کیفی گروه های ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در سال ۱۳۸۹ دانشکده علوم ریاضی رسما آغاز به کار کرد. در سال ۱۳۹۰ مقطع کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر گرایش محاسبات در دانشکده راه اندازی شد و اقدام به پذیرش دانشجو کرده است.

 

دانشکده فنی و مهندسی

 پس از جدا شدن دانشکده فنی و مهندسی نوشیروانی از دانشگاه مازندران در سال ۱۳۸۶، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه مازندران در ضلع شرقی پردیس مرکزی دانشگاه واقع شده است. این دانشکده به عنوان مرجع مهندسی دانشگاه که یکی از قدیمی ترین و پراعتبارترین دانشگاه های سراسر کشور و دانشگاه مادر در شمال کشور است بر اهمیت و نقش این دانشکده می افزاید. این دانشکده در سال ۱۳۸۶ با پذیرش حدود ۷۰ دانشجو (روزانه و شبانه) در رشته های مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) و مهندسی شیمی فعالیت خود را رسما آغاز کرد.

 

 در این دانشکده هم اکنون بیش از ۱۰۰۰ دانشجو در رشته های مهندسی عمران، مهندسی شیمی، مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) و مهندسی فناوری اطلاعات و مهندسی برق در مقطع کارشناسی در قالب دوره های روزانه و شبانه مشغول به تحصیل هستند.

 

کتابخانه مرکزی دانشگاه مازندران/ کتابخانه تخصصی شمال کشور

کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد  دانشگاه مازندران  در سال ۱۳۶۱ با مجموعه  ای بیش از  ۳۰۰۰ عنوان کتاب فاسی و لاتین در فضایی  به وسعت  ۳۰۰ مترمربع و با تعداد 5 نفر کارمند آغاز بکار نمود و در حال  حاضر   با   حدود  ۱۳۳,۷۷۳ جلد کتاب فارسی ، عربی ، لاتین و روسی و با حضور ۱۹  کارشناس و  فوق دیپلم و کارمند در فضایی به مساحت حدود ۸۵۰۰ متر مربع ، یکی از بزرگترین کتابخانه های  ایران و بزرگترین کتابخانه دراستان  مازندران می باشد، که در سطح دانشگاه و استان خدمات مفید و گسترده ای می نماید. 

 

کتابخانه مرکزی در سال  ۱۳۷۸ از محل استقرار خود واقع در سازمان مرکزی دانشگاه به ساختمان جدید واقع در پردیس دانشگاه منتقل گردید. در ابتدای امر فقط طبقات همکف و اول ساختمان مورد بهره برداری  قرار گرفت. با تلاش مسئولین دانشگاه خصوصا ریاست محترم دانشگاه که نگاهی عمیق و توجهی خاص به کتابخانه مبذول داشتند،تلاش در جهت راه اندازی طبقات بالا ادامه یافت تا اینکه در  سال  ۱۳۸۱  بر شدت این تلاشها افزوده شد به طوری که در اواخر سال مذکور با افتتاح بخشها، سالنها  و تجهیزات ( آمفی تئاتر کتابخانه،آسانسور کتاب بر،بهره برداری از طبقه سوم (بخش مرجع و نشریات) راه  اندازی بخش اطلاع رسانی،بهره برداری از طبقه چهارم به عنوان سالن مطالعه برادران، جداسازی بخش روزنامه های روز و صحافی آنها از نشریات و اختصاص فضای خاص برای مراجعه کنندگان این بخش،انتقال کل مخازن کتاب به طبقه همکف مطابق نقشه کتابخانه ،مجهز نمودن کتابخانه به شبکه کامپیوتری،عضویت در کتابخانه بریتانیا(BL) و طرح غدیر) رسما  فعالیت گسترده ای را آغاز نموده که  امید است به زودی در ردیف بهترین کتابخانه های دانشگاهی قرار گیرد.   

 

این پروژه عظیم که دارای کاربری های مختلف می باشد عملیات ساختمانی آن در سال ۱۳۷۱ شروع و در سال ۱۳۷۸ با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی به پایان رسیده است و هم اکنون ۷۰ در صد از کل بنا بهره برداری میگردد.

 

شایان ذکر است در چند سال اخیر تلاش های فراوانی برای تجهیز کتابخانه جهت بهره برداری مناسب دانشجویان صورت پذیرفته است.

 

گفتنی است سالن آمفی تئاتر ۲۵۰ نفره کتابخانه مرکزی نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.کتابخانه مرکزی دانشگاه اولین کتابخانه در سطح استان های کشور، دومین کتابخانه بعد از کتابخانه بزرگ دانشگاه تهران از نظر مساحت و زیربنا و بعد از کتابخانه های موجود در تهران و دانشگاه های شیراز و مشهد بزرگترین کتابخانه از نظر تعداد در سطح کشور است.


 

این کتابخانه در حال حاضر با ۷۰۵۹۹ عنوان کتاب و ۱۳۳,۷۷۳ نسخه که ۶۰در صد آن فارسی و ۴۰ در صد دیگر لاتین هستند به زبان های مختلف فارسی، انگلیسی، عربی، آلمانی و فرانسه همراه با ۴۰۰۰ عنوان پایان نامه های دوره کارشناسی ارشدو دکترا به ارایه خدمات مشغول است.روش طبقه بندی این کتابخانه موضوعی است که با استفاده از روش کنگره اداره می شود. ۳۷۰ عنوان نشریه ادواری در این کتابخانه موجود است.

 

مجموعه جزوات و انتشارات دولتی با حدود ۴۳۰۰ عنوان در زمینه های مختلف از غنی ترین منابع کتابخانه ها در سطح استان و کشور میباشد. شماره های قدیمی مجلات به صورت تجلید و صحافی در بخش خود نگهداری می شوند و در دسترس محققان و پژوهشگران قرار می گیرد.

 

همچنین مجموعه منابع مرجع شامل دائره المعارف ها، واژه نامه ها، گزارش ها اعم از کتاب، مواد دیداری و شنیداری حدود ۴۰۰عنوان را در بر میگیرد. بخش امانت و مراجعات کتابخانه روزانه حداقل ۷۵۰ عنوان کتاب به صورت امانت به متقاضیان ارایه مینماید.

 

این کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه جزء طرح غدیر و امانت بین کتابخانه ها در سطح کشور میباشد. همچنین ارتباط با شبکه های اطلاع رسانی در سطح داخل و خارج از کشور، تکمیل نرم افزارها و تهیه و نصب ترمینال های مناسب برای دانشجویان و محققان در این مرکز امکان پذیر میباشد.



کمیته روابط عمومی و مستندسازی



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۳۰
روابط عمومی انجمن علمی دانشجویی حسابداری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی