انجمن علمی دانشجویی حسابداری دانشگاه مازندران

جمعی از دانشجویان مستعد در کنار هم گرد آمده اند تا در یک فضای دوستانه به اعتلای علمی جمهوری اسلامی ایران کمک کنند. انشاءالله

انجمن علمی دانشجویی حسابداری دانشگاه مازندران

جمعی از دانشجویان مستعد در کنار هم گرد آمده اند تا در یک فضای دوستانه به اعتلای علمی جمهوری اسلامی ایران کمک کنند. انشاءالله

رسالت این وبلاگ به عنوان یک مرجع اطلاع رسانی در درجه اول انعکاس فعالیت ها و اقدامات انجمن علمی دانشجویی حسابداری دانشگاه مازندران و در اولویت های بعدی، اطلاع رسانی درباره اخبار و مطالب مربوط به رشته حسابداری در سطوح آموزشی و حرفه ای و همچنین فعالیت های مرتبط دانشجویی می باشد.

بیست و ششمین همایش بانکداری اسلامی

شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۴۵ ق.ظ

بیست و ششمین همایش بانکداری اسلامی، صبح سه شنبه 10 شهریور ماه در حالی آغاز شد که پس از گذشت چندین سال از تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا که به اذعان بسیاری از کارشناسان اقتصادی از قوانین پر محتوا، پر مغز و کاربردی بوده است، نظام بانکی جمهوری اسلامی ایران توجه چندانی به این قانون نداشته و با تکیه بر تئوری های خود عمل می کند.

گرچه بسیاری از خبرگان حوزه اقتصاد در این خصوص دغدغه داشته و به نقد و تحلیل نظام بانکی پرداخته اند اما آنچه ضروری به نظر می رسد یک اقدام عملی و قاطعانه در عمل به قانون عملیات بانکی بدون رباست و البته نباید از این موضوع نیز غافل شد که مطمئنا نظام بانکی بیمار ما در مقابل این راهکار درمانی از خود مقاومت نشان خواهد داد و صد حیف که فرصت پیشگیری از دست رفته است و مدیران ارشد بانکی باید هر چه زودتر برای این معالجه دست به کار شوند زیرا بیم آن می رود که بیماری این نظام بانکی، تحت تاثیر اقتصاد بیمار اروپا و امریکا که تمام شئونات اقتصادی غرب را به نابودی نزدیک می کند، به جایی برسد که دیگر با مسکن ها و قرصها ره به جریان عادی زندگی نبرد و نیاز به یک عمل جراحی اساسی باشد. سیاست ها پولی و مالی کوتاه مدتی که توسط بانک مرکزی اتخاذ می شوند می توانند همین مسکن هایی باشند که اندکی خواب راحت به چشم مدیران بانکی بیاورند، غافل از انکه درد در جای دیگری از این تن رنجور در حال انباشته شدن است و اگر به همین منوال پیش رود، باید منتظر اتفاقات ناگواری بود.

روزهای دهم و یازدهم شهریور ماه، سالن مرکز همایش های بین المللی صدا وسیما میزبان مسئولین ارشد نظام بانکی و اقتصادی بود تا همایشی با محوریت موضوع "بررسی تجربیات جهانی بانکداری اسلامی" و به همت بانک مرکزی و موسسه عالی آموزش بانکداری ایران برگزار شود. 

علاوه بر مهدی رضوی، رئیس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران وعلی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارائی و ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی که سخنرانان آیین افتتاحیه همایش بودند، آیت الله تسخیری مشاورعالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام نیز یکی از میهمانان ویژه این برنامه بود و طی دو روز برخی از صاحب نظران حوزه بانکی کشور به ایراد سخن و ارائه مقاله پرداختند که از این جمله می توان از افرادی چون طهماسب مظاهری، رئیس کل اسبق بانک مرکزی؛ دکتر حسین زاده بحرینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و رئیس کارگروه اصلاح عملیات بانکی بدون ربا مجلس و دکترعیوضلو، رئیس کارگروه طرح تحول نظام بانکی و همچنین چند تن از مدیران عامل بانک ها نام برد. 

علی طیب نیا، در این همایش به تشریح محورهای پیشنهادی توسعه بانکداری اسلامی پرداخت. طیب نیا دربیست و ششمین همایش بانکداری اسلامی ضرورت رشد اقتصادی پایدار و توسعه متوازن را تعادل در بخش مالی و واقعی اقتصاد دانست و افزود: بخش مالی باید در خدمت بخش واقعی اقتصاد باشد.

متن کامل سخنرانی وزیر امور اقتصادی و دارائی در بیست و ششمین همایش بانکداری اسلامی 

سخنران دیگر این برنامه ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی بود. سیف حرکت به سمت طراحی الگوی مطلوب بانکداری اسلامی در کشور را ضروری دانست واز آماده شدن دو لایحه قانون بانکداری و قانون بانک مرکزی برای پیشنهاد به هیات وزیران خبر داد.

متن کامل سخنرانی رئیس کل بانک مرکزی در بیست و ششمین همایش بانکداری اسلامی 


                                                         


                                                   

                                                         

                                                   


                                                         




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۴
روابط عمومی انجمن علمی دانشجویی حسابداری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی