انجمن علمی دانشجویی حسابداری دانشگاه مازندران

جمعی از دانشجویان مستعد در کنار هم گرد آمده اند تا در یک فضای دوستانه به اعتلای علمی جمهوری اسلامی ایران کمک کنند. انشاءالله

انجمن علمی دانشجویی حسابداری دانشگاه مازندران

جمعی از دانشجویان مستعد در کنار هم گرد آمده اند تا در یک فضای دوستانه به اعتلای علمی جمهوری اسلامی ایران کمک کنند. انشاءالله

رسالت این وبلاگ به عنوان یک مرجع اطلاع رسانی در درجه اول انعکاس فعالیت ها و اقدامات انجمن علمی دانشجویی حسابداری دانشگاه مازندران و در اولویت های بعدی، اطلاع رسانی درباره اخبار و مطالب مربوط به رشته حسابداری در سطوح آموزشی و حرفه ای و همچنین فعالیت های مرتبط دانشجویی می باشد.

زاهدی پاسخ داد:

مهم‌ترین عامل کاهش شتاب رشد علمی کشور چیست؟


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین عامل در کاهش شتاب رشد علمی کشور، بحث‌های مدیریتی است.

دکتر محمدمهدی زاهدی در گفتگو با مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کاهش تولیدات علمی به عوامل مختلفی مرتبط است که یکی از این عوامل مهم بحث‌های مدیریتی و استفاده بهینه از امکانات کشور است که در حال حاضر در این زمینه بسیار ضعیف عمل کردیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به ارتباط ضعیف بین دانشگاه و صنعت اشاره کرد و گفت: متاسفانه همکاری ضعیف دانشگاه ها با دستگاه‌هایی که می‌توانند در رشد تولیدات علمی کشور نقش مؤثری داشته باشند، عامل دیگری است که در کاهش رشد تولیدات علمی کشور نقش بسزایی دارد.

وی به عوامل دیگری در کاهش رشد علمی کشور اشاره کرد و افزود: محیط دانشگاه‌ها به جای اینکه اولویت اول‌شان دغدغه‌های علمی و توسعه علم و فناوری در کشور باشد، دغدغه‌های اول شان مسائل سیاسی، باندی و جناحی است که متأسفانه در یک مقطع زمانی هم شاهد این مسئله بودیم که در حال حاضر آثار آن را در تولیدات علمی کشور مشاهده می کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به بودجه پژوهشی و تأثیر آن بر رشد علمی کشور اشاره کرد و افزود: بودجه و سرانه پژوهشی در کشور تأثیر فراوان و مستقیمی بر رشد علمی کشور دارد.

وی با ذکر مثالی، ادامه داد: تا پایان برنامه پنجم توسعه مقرر شده بود که 37 درصد از سهم پژوهشی به (GDP) برسد و سهم دولت از این 2 درصد باشد که در حال حاضر سهم دولت فوق‌العاده پایین است به طوری که 5/0 درصد است.

دکتر زاهدی به بودجه پژوهشی سال جاری اشاره کرد و گفت: مجلس در نظر دارد که 1 درصد از بودجه‌های دولتی به بحث پژوهشی و حداقل 1 درصد (GDP) اختصاص یابد و برای همین مکانیزمی را تعریف کردیم تا ان‌شاءالله با این مکانیزم بودجه به‌درستی تقسیم شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۷
روابط عمومی انجمن علمی دانشجویی حسابداری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی