انجمن علمی دانشجویی حسابداری دانشگاه مازندران

جمعی از دانشجویان مستعد در کنار هم گرد آمده اند تا در یک فضای دوستانه به اعتلای علمی جمهوری اسلامی ایران کمک کنند. انشاءالله

انجمن علمی دانشجویی حسابداری دانشگاه مازندران

جمعی از دانشجویان مستعد در کنار هم گرد آمده اند تا در یک فضای دوستانه به اعتلای علمی جمهوری اسلامی ایران کمک کنند. انشاءالله

رسالت این وبلاگ به عنوان یک مرجع اطلاع رسانی در درجه اول انعکاس فعالیت ها و اقدامات انجمن علمی دانشجویی حسابداری دانشگاه مازندران و در اولویت های بعدی، اطلاع رسانی درباره اخبار و مطالب مربوط به رشته حسابداری در سطوح آموزشی و حرفه ای و همچنین فعالیت های مرتبط دانشجویی می باشد.

نصیحت‌های پدرانه رهبر انقلاب به نخبگان

پنجشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۰ ق.ظ
بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در نهمین همایش ملی «نخبگان فردا»
رهبر معظم انقلاب در ابتدا با اشاره به اینکه نیروی انسانی جوان یک کشور ثروت واقعی آن کشور به حساب می آید، متوسط سطح هوشی بالای ایرانیان را یک دارایی ارزشمند خواند و یادآور شد جمهوری اسلامی ایران متکی به خود است و درون زاست لذا حضور نخبگان در عرصه های سیاسی، علمی و اجتماعی را یک فرصت تلقی می کند در حالی که رژیم های گوناگون عالم مثل رژیم پهلوی این جور نیستند و حضور نخبگان در درون کشور را نمی خواهند. وی در ادامه به ذکر چند سفارش پدرانه به نخبگان و جوانان صاحب اندیشه پرداخت:

                                                      


رهبر معظم انقلاب در اولین سفارش تاکید کرد: "شما موجودی خودتان را، یعنی این نخبگی را، از خدا بدانید؛ این نعمت خداست، این موهبت الهیست" ایشان با اشاره به این موضوع که متشکر بودن از خدا بابت ابن نعمت بر توفیقات آدمی می افزاید تاکید کرد که این حرکت عظیم عمومی کشور در راه علم، از برکات انقلاب است لذا بایستی این نعمت را از برکات انقلاب دانست. وی در ادمه با اشاره به خاطره ای که از سوی آقای ستاری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نقل شد، از جرئت دادن و هوین بخشیدن تفکر انقلابی به شخصیت ایرانی گفت و رتبه علمی خوب ایران در جهان امروز را در بین کشور های با سابقه ی صنعتی و علمی نتیجه همین تفکر انقلاب دانست.
ایشان در ادامه با یادآوری رشادت های سردار همدانی و همدانی ها، نعمت امنیت را که دستاورد این رشادت هاست و شرط لازم برای تحقیق و پژوهش است، قابل شکر و سپاسگزاری دانست.
حضرت آیت الله سید علی خامنه ای (مد ظله العالی) در سفارش دوم در ابتدا فرمود: "روحیه جهادی را بر روحیه تافته جدا بافته بودن ترجیح بدهید"؛ ایشان با اشاره به خطر تاقته جدا بافته دانستن خود برای کسانی که امتیازی دارند به عنوان یک بیماری شخصیتی، راه جلوگیری از رشد آن را تقویت روحیه جهادی دانست و اردوهای جهادی را وسیله خوبی برای دستیابی به این هدف خواند. ایشان در ادامه به توصیف اردوهای جهادی پرداخت و افزود: اردوهای جهادی شما را با متن مردم آشنا می کند، این شمارا با مشکلات و معضلات جامعه که غالبا از چشم مسئولین دور می ماند، آشنا می کند.
ایشان در سفارش دیگر به دانشجویان نخبه کشور، به مسئله مهاجرت پرداخت و خطاب به دانشجویان از این گفت که شاید در کشورهای مختلف واقعا رفاهی هم وجود داشته باشد اما نباید خودتان را در معده بی رحم جوامع مختلف هضم کنید و این شرف دارد که کشور خودتان را بسازید و هندسه صحیح سلامت کشور را طراحی کنید و اگر چه شاید در جایی دیگر پولی هم گیرتان بیاید اما این جا می توانید منشاء اثر باشید.
رهبر معظم انقلاب در توصیه آخر از نخبگان جوان کشور خواست مرعوب برتری غربی ها در علم و فناوری نشوند و تاکید کرد این انقلاب 35 ساله در ابتدای راه قرار دارد و در مقایسه با 35 سال اول استقلال کشورهای غربی مثل آمریکا، به مراتب جلوتر است.
ایشان در پایان به ذکر چند توصیه مدیریتی و کاری پرداخت و مسئولین بنیاد نخبگان و معاونت علمی و دانشجویان را مخاطب این توصیه ها دانست. در اولین توصیه مسئولان را به ایجاد میدان کاری برای نخبگان و تسهیل حضور آن ها در مراتب علمی بالاتر امر فرمود و خاطر نشان کرد: جوان نخبه باید احساس مفید بودن کند واین طور به دامه راه و ماندن در خانه تشویق خواهد شد.
رهبر فرزانه انقلاب در مسئله بعد به اهمیت شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و چند برابر شدن این شرکت ها را لازم دانست.
ایجاد هسته ای علمی با محوریت اساتید متعهد و برجسته علمی دانشگاه ها توصیه دیگر رهبری بود که به بنیاد ملی نخبگان مربوط می شد.
انجمن های علمی و فرصت ظهور و بروز دانشجویان با استعداد در این انجمن ها بخش دیگر سخنان رهبر معظم انقلاب بود که بدین وسیله احساس می کند که وجود او به نظر آمده و برای او ارج قائلند که دستگاهای متولی نیز باید به رصد این حرکت ها و خروجی آن بپردازند و عیب ها را اصلاح نمایند.
سفارش دیگر رهبری درباره اقتصاد مقاومتی بود و ایفای نقش جوانان نخبه در اقتصاد دانش بنیان و چگونگی این ایفای نقش را کارهای فکری و مطالعاتی گروه های دانشجویی توصیف کرد و باحمایت بنیاد نخبگان می تواند تحول در اندیشیدن و فکر کردن و حتی در اقتصاد اتفاق بیافتد.
نکته اخر در توصیه های مدیریتی، مسئله شناسایی و پرورش استعدادهای برتر در آموزش و پرورش و جدی گرفتن طرح شهاب بود که به نظر ایشان طرح خوبی بود در راستای شناسایی استعدادهای برتر در مقاطع اولیه تحصیلی.
رهبر حکیم انقلاب در بخش های پایانی صحبت های خود خطر عناصر دلسرد کننده را گوشزد نمود و کسانی که موجودی ها را نفی می کنند. کسانی که اذعان مراکز رتبه بندی علمی دنیا درباره پیشرفت های ایران اسلامی در حوزه های مختلف و از جمله سلول های بنیادی، پیشرفت های هسته ای و نانو تکنولوژی را توهم می خوانند.
هشدار دیگر رهبری درباره شناسایی کردن نخبه ها برای عوامل بیرونی بود و این که بعضی در داخل با خیانت، به حلقه واسطی برای معرفی نخبگان به مراکز خارجی و فرار مغزها تبدیل می شوند ولو در قالب دلسوزی باشد که در واقع دلسوزی نیست.
جمع بندی رهبر معظم انقلاب در پایان خوش بینی مستدل نسبت به آینده بوده است نه فقط شعار، نه فقط رجز خوانی، واقعیت این است. ایشان در پایان اشاره داشت: آینده کشور به توفیق الهی، به فضل پروردگار، آینده خوبی است.

                                         
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۳
روابط عمومی انجمن علمی دانشجویی حسابداری

مقام معظم رهبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی