انجمن علمی دانشجویی حسابداری دانشگاه مازندران

جمعی از دانشجویان مستعد در کنار هم گرد آمده اند تا در یک فضای دوستانه به اعتلای علمی جمهوری اسلامی ایران کمک کنند. انشاءالله

انجمن علمی دانشجویی حسابداری دانشگاه مازندران

جمعی از دانشجویان مستعد در کنار هم گرد آمده اند تا در یک فضای دوستانه به اعتلای علمی جمهوری اسلامی ایران کمک کنند. انشاءالله

رسالت این وبلاگ به عنوان یک مرجع اطلاع رسانی در درجه اول انعکاس فعالیت ها و اقدامات انجمن علمی دانشجویی حسابداری دانشگاه مازندران و در اولویت های بعدی، اطلاع رسانی درباره اخبار و مطالب مربوط به رشته حسابداری در سطوح آموزشی و حرفه ای و همچنین فعالیت های مرتبط دانشجویی می باشد.

مجموعه انیمیشن های "الفبای بورس"

شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۳۷ ق.ظ
الفبای بورس در کوتاه‌سخن کتابی برای مبتدیان علاقه‌مند به بورس است تا اطلاعات مقدماتی خوبی را با قلمی شیوا و ساده دریافت دارند.
نگارش این کتاب، برای آنکه بتواند برای قشرهای مختلف جامعه که اغلب شناخت اندکی از بورس دارند‏، جذاب و آموزشی باشد، مستلزم آن بود که اولاً از سبک تولید جذاب و منحصربه‌فرد در عرصه محصولات رسانه‌ای برخوردار بوده و ثانیاً، با بهره‌گیری از متن ساده و به‌دور از اصطلاحات پیچیده، بتواند مفاهیم تخصصی بورس را به‌‌شیوه‌ای سهل برای عموم مردم بازگو کند. این‌گونه بود که نگارش متون مجموعه برنامه الفبای بورس را با بهره‌گیری از آثار پدیدآمده در این عرصه و تلاش برای رفع کاستی‌های موجـود، آغاز شد.
کتاب الفبای بورس، شامل 40 گفتار است که با نظام‌بخشیدن به متون این برنامه پدید آمده و تلاش شده است تا چیدمان و نحوه نگارش گفتارهای کتاب به‌گونه‌ای باشد که ضمن رعایت اولویت‌ها در ارائه مطالب، انسجام و یکپارچگی مباحث نیز رعایت شود.
با توجه به گسترش فعالیت‌ اشخاص حقیقی در بازار سرمایه، آموزش مفاهیم بورس به زبان ساده امری ضروری است. این موضوع یکی از مهم‌ترین جنبه‌های برنامه‌ریزی آموزشی و فرهنگ‌سازی سازمان بورس است.
بر این اساس و پس از بررسی‌های مختلف در سال 1391، تصمیم بر این شد که برنامه‌ای برای افراد تازه ‌وارد و کم‌اطلاع بازار سرمایه یا کسانی که قصد ورود به این بازار را دارند ولی فاقد اطلاعات پایه‌ای هستند، ساخته شود.
بر اساس چارچوب فوق برنامه تلویزیونی «الفبای بورس» در قالب جذاب نقاشی و گفتار تولید شد که مهم‌ترین بخش‌های آن عبارتند از: تاریخچه بورس در نظام اقتصادی، تبیین ریسک و بازده به عنوان مفاهیم کلیدی در سرمایه‌گذاری، چگونگی سرمایه‌گذاری، آشنایی با انواع اوراق بهادار قابل داد و ستد در بورس، آشنایی با مهم‌ترین اصطلاحات رایج در بازار سرمایه، معرفی نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه، شیوه‌های تجزیه و تحلیل قیمت سهام در بورس، آشنایی با حقوق سهامداران و اطلاع از پایگاه‌های اینترنتی بازار سرمایه.

جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک نمایید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۵
روابط عمومی انجمن علمی دانشجویی حسابداری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی